صنعت پتروشیمی چگونه به کمک بازیافت پلاستیک می‌آید؟

تبلیغات

نویسندگان

پشتيباني آنلاين

    پشتيباني آنلاين

درباره ما

    ویکی پلیمر
    من هستی هستم، دانشجوی پلیمر، برعکس اغلب دانشجوها که خیلی به رشته دانشگاهیشون علاقه ندارن من همیشه عاشق این حوزه بودم و از خوندن و نوشتن تو این زمینه لذت میبرم. تو ویکی پلیمر، مقالات و موضوعات مرتبط با پلیمر رو قرار میدم، با هم یاد میگیریم و با هم رشد میکنیم.

امکانات جانبی

ورود کاربران

    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟

عضويت سريع

    نام کاربری
    رمز عبور
    تکرار رمز
    ایمیل
    کد تصویری

آمار

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 72
    کل نظرات کل نظرات : 0
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 1

    آمار بازدیدآمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 15
    بازدید دیروز بازدید دیروز : 5
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 2
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 1
    آي پي امروز آي پي امروز : 5
    آي پي ديروز آي پي ديروز : 2
    بازدید هفته بازدید هفته : 125
    بازدید ماه بازدید ماه : 125
    بازدید سال بازدید سال : 789
    بازدید کلی بازدید کلی : 2279

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آی پی آی پی : 18.219.86.155
    مرورگر مرورگر :
    سیستم عامل سیستم عامل :
    تاریخ امروز امروز :

تبادل لینک

    تبادل لینک هوشمند

    برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ویکی پلیمر و آدرس wikipolymer.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






خبرنامه

    براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



آخرین نطرات

صنعت پتروشیمی چگونه به کمک بازیافت پلاستیک می‌آید؟

صنعت پتروشیمی چگونه به کمک بازیافت پلاستیک می‌آید؟

چندین فناوری مختلف برای حل مسئله ضایعات پلاستیکی  استفاده می‌شود. متداول‌ترین آن بازیافت مکانیکی است ، جایی که انواع خاصی از پلاستیک خرد شده و دوباره ذوب شده و به شکل گلوله‌های پلاستیکی در می‌آید و سپس می توان از آن برای تولید محصولات جدید استفاده کرد - از جمله مواردی مانند کفش مخصوص دویدن ، بطری های پلاستیکی قابل استفاده مجدد و حتی برخی از جاده هایی که ما در آن رانندگی می کنیم.

به گزارش تجارت امروز؛ راب بندیکت مدیر ارشد پتروشیمی تولید کنندگان سوخت و پتروشیمی آمریکایی(AFPM) اخیراً در گفتگویی با سایت پتروشیمیکال نیوز در مورد نقش صنعت پتروشیمی در کاهش ضایعات پلاستیک ، پیشرفت های جدید فن آوری و چگونگی تجزیه و تحلیل این شرکت و پیشنهادهای سیاست زباله های پلاستیکی مصاحبه‌ای کرده است. از شما دعوت می‌کین تا این مصاحبه را بخوانید.


زباله های پلاستیکی همه را نگران کرده است. برای روشن شدن موضوع امکان دارد در خصوص چرخه عمر پلاستیک بگویید؟

راب بندیکت : تولید پلاستیک با مونومرها آغاز می شود - این مواد سازنده مواد شیمیایی پلاستیک هستند. اگر از Legos به عنوان استعاره استفاده کنید ، یک مونوم تنها یک لگو است. سپس می توانید آن لگوس های مونومر را با پیکربندی های مختلف و بزرگتر - به نام پلیمرها - برای ساخت پلاستیک های تمام شده کنار هم قرار دهید.

شرکت ما مونومرها را ساخته و آنها را به پلیمرها تبدیل می کند ، یعنی مولکول های پیچیده تری تولید می‌کنند. پلیمرها عمدتا از شش ماده پایه تهیه می شوند: اتیلن ، پروپیلن ، بوتیلن ها ، بنزن ، تولوئن و زایلن ها. برخی از پلیمرها به صورت گلوله های پلاستیکی به نام رزین ساخته می شوند که تولیدکنندگان آنها را به محصولات پلاستیکی تبدیل می کنند.

بنابراین: یک مونومر در تأسیسات ما از مواد اولیه هیدروکربن مانند مایعات گاز طبیعی یا نفتا ساخته می شود. این مونومرها به صورت رزین به پلیمرها پردازش می شوند. سپس پلیمرها به پلاستیک‌های تمام شده تبدیل می شوند و این پلاستیک ها به تعداد زیادی کالا تبدیل می شوند.

مصرف کنندگان از زیر مجموعه این مواد پلاستیکی استفاده می کنند و در نهایت آن مواد را دور می‌ریزند. در این مرحله به مسائل جریان زباله از جمله بازیافت ، دفن زباله و متأسفانه آلودگی وارد می شوید. این جایی است که چالش وجود دارد و اعضای شرکت ما از تخصص و مشارکت خود با دیگران در طول زنجیره ارزش پلاستیک استفاده می کنند تا به شما کمک کنند تا ببینید که مواد زائد پلاستیک چگونه به چرخه تولید بر می‌گردند.


برخی از فناوری های بازیافت برای رفع ضایعات پلاستیکی استفاده می شود را توضیح می‌دهید؟

راب بندیک: چندین فناوری مختلف برای حل مسئله ضایعات پلاستیکی استفاده می‌شود. متداول‌ترین آن بازیافت مکانیکی است ، جایی که انواع خاصی از پلاستیک خرد شده و دوباره به ذوب شده و به شکل گلوله‌هی پلاستیکی در می‌آید و سپس می توان از آن برای تولید محصولات جدید استفاده کرد - از جمله مواردی مانند کفش مخصوص دویدن ، بطری های پلاستیکی قابل استفاده مجدد و حتی برخی از جاده هایی که ما در آن رانندگی می کنیم. بله؛ این همان چیزی است که عموماً به آن بازیافت سنتی گفته می شود و مردم اغلب با شنیدن اصطلاح بازیافت ابتدا به آن فکر می کنند.

ما نوع دیگری از بازیافت را هم داریم. یک نوع بازیافت کمتر شناخته شده و پیشرفته‌تراز نظر فنی و بازیافت مولکولی است. جایی که شما فقط زباله‌های پلاستیکی را خرد نمی کنید ، بلکه در واقع از گرما (بدون اکسیژن) و کاتالیزورها برای شکستن پلاستیک به داخل مونومر اصلی استفاده می‌کنید.

چالش بازیافت مولکولی (بازیافت پیشرفته یا بازیافت شیمیایی) به عنوان مثال بطری‌های سبز آنها را دوست دارد، اما رنگ های اضافه شده برای سبز شدن آنها باید در همان فرآیند بازیافت مولکولی از بین برود.

بسیاری از پلیمرها وجود دارد و همه آنها در هنگام بازیافت با قبل از آن در یک شرایط شیمیایی یا مولکولی قرار ندارند.

سرمایه گذاری برای توسعه توانایی بازیافت شیمیایی راهی است که صنعت ما می تواند ساختن چیزها را به روشی پایدارتر ادامه دهد. ما افرادی هستیم که دانش فنی برای حل چالش برانگیزترین جنبه‌های بازیافت پیشرفته را داریم. ما همچنین شرکتی هستیم که می توانیم بفهمیم چگونه این فناوری ها را برای کمک به امکان استفاده در مقیاس وسیع مقیاس بندی می کنیم ، به نوبه خود به مسئله ضایعات پلاستیکی ورود و مشکلات آن را حل می کنیم. آنها این را به عنوان یک جنبه حیاتی از عملیات آینده خود می دانند.

آیا می توانید نمونه هایی از پیشرفت های اخیر در زمینه بازیافت را که توسط تولیدکنندگان پتروشیمی به دست آمده به اشتراک بگذارید؟

رابرت بندیک: اخیراً پیشرفت های بسیار مهیجی در فضای بازیافت مولکولی در نتیجه سرمایه گذاری‌های صنعت پتروشیمی صورت گرفته است.

اولین پلیمری که از نظر مولکولی بازیافت شد ، پلی استایرن بود که برای ساخت انواع محصولات مختلف پلاستیکی مانند کارد و چنگال پلاستیکی یکبار مصرف و ظروف غذاخوری نیز استفاده می‌شود. صنعت پتروشیمی بازیافت پلی استایرن را گسترش داده و عملیات مقیاس گذاری را آغاز کرده است. بسیاری از پیشرفت های اولیه مربوط به بازیافت مولکولی است که در آن بر روی پلی استایرن متمرکز شده است ، اما با پیشرفت در بازیافت سایر پلیمرها ، این تغییر تغییر می کند.

اخیراً ، Chevron Phillips Chemical یک موفقیت قابل توجه را اعلام کرده است. آنها اعلام کردند که می توانند پلی اتیلن - که معمولاً در بسته بندی فیلم ، کیسه های زباله و مواد غذایی ، بطری‌های آب ، اسباب بازی ها ، لوازم خانگی و حتی کلاه ایمنی مدرن استفاده می شود - را به مونومر اصلی ساختمان خود برای استفاده مجدد تبدیل کنند. این فقط در مقیاس کوچک در آزمایشگاه انجام نمی شود. آنها همچنین اعلام كردند كه این امر می تواند در مقیاس وسیعی انجام شود و از نظر تجاری قابل دوام باشد. این یک معامله بزرگ به دلیل تعداد زیادی از محصولات ساخته شده با پلی اتیلن است.

پلی اتیلن پرکاربردترین پلاستیک در جهان است و در همه موارد از بسته بندی پلاستیکی تا کلاه ایمنی مدرن استفاده می شود. و از آنجا که بیشتر کیسه های پلاستیکی خرید از پلی اتیلن ساخته می شوند ، تولید مقیاس تجاری پلی اتیلن مدور از پلاستیک های زباله مخلوط بازیافتی پیشرفت فوق العاده ای در مدیریت پسماندهای پلاستیکی است و نشان دهنده تعهد صنایع ما برای توسعه راه حل های پایدار است که اقتصاد دایره ای را پرورش می دهد.


آیا AFPM از سیاست هایی برای کمک به کاهش ضایعات پلاستیکی پشتیبانی می کند؟

ر.ب: برای دهه ها ما در نقاط مختلف زنجیره ارزش پلاستیک به زباله ها پرداخته ایم و این تلاش ها را هم در داخل و هم در سطح جهانی تسریع می کنیم. در ابتدای زنجیره ارزش ، اعضای ما دائماً در تلاشند تا روشهایی را تولید کنند که پتروشیمی‌ها و محصولات تولیدی ما به راحتی قابل بازیافت باشد. اعضای ما همچنین با شرکت های سرمایه گذاری و شرکت های نوپا همکاری می کنند تا سرعت پیشرفت در بازیافت و بهبود در جمع آوری زباله را تسریع کنند. علاوه بر این ، اعضای ما میلیاردها دلار در اتحاد برای پایان دادن به زباله های پلاستیکی سرمایه گذاری کرده اند ، یک سازمان غیر انتفاعی که به رسیدگی به زباله های پلاستیکی کمک می کند و مدیریت زباله را در سطح جهانی بهبود می بخشد ، به ویژه در مناطقی که اکثر زباله های پلاستیکی وارد محیط می شوند. ما تشخیص می دهیم که این یک موضوع جهانی است و مسئولیت های جهانی نیز داریم ، حتی اگر این مسائل خارج از مرزهای ما باشد.

همچنین مسئله سیاست های زباله پلاستیکی در دست تدوین است و اعضای AFPM سیاست های پیشنهادی زباله های پلاستیکی را با در نظر گرفتن سوالات زیر ارزیابی می کنند:

آیا این یک رویکرد جامع از زنجیره ارزش است که تمام مراحل چرخه عمر پلاستیک را بررسی می کند؟ هرگونه تلاش موثر باید نه تنها شامل تسهیلات پتروشیمی بلکه شامل شرکای تجاری مصرف کننده ، شرکتهای زباله ، شرکتهای بازیافت ، دولتهای محلی و مردم نیز باشد.
آیا داده محور و مبتنی بر واقعیت است؟ این یک لنز مهم برای ارزیابی سیاست AFPM است.
آیا نوآوری را تقویت می کند یا آن را خفه می کند؟ راه حل نهایی برای زباله های پلاستیکی به پیشرفت های مداوم فناوری بدون موانع نظارتی بستگی دارد.
آیا ارزش و فواید پلاستیک در دنیا را تأیید می کند؟ همه گیری جهانی کنونی به راحتی ارزش بسیاری از پلاستیک های یکبار مصرف را نشان داده است.

در داخل ، AFPM در حال دفاع از قانون مبتنی بر داده است که ضمن رسیدگی به مسئله ضایعات پلاستیکی ، باعث ایجاد نوآوری می شود. در سطح فدرال ما از قانون Save Our Seas و تحقق فرصت های اقتصادی و ارزش گسترش بازیافت (RECOVER) حمایت کرده ایم. و AFPM با اعلام کاخ سفید در مورد استراتژی خود برای رسیدگی به زباله های دریایی جهانی بسیار تشویق شد - سندی که شامل چندین پیشنهاد است که ما در جاهای دیگر پشتیبانی کرده ایم.

اما ابتکاراتی مانند قانون آزادسازی از پلاستیک نیز وجود دارد که اقدامات اساسی را غیر عملی و ضد تولید و حتی نوآوری در بازیافت پیشرفته را خفه می کند. ما همچنین به صراحت با تلاش در کانادا برای طبقه بندی پلاستیک به عنوان یک ماده سمی مخالفت کرده ایم. این تعیین بی پروا تصور غلطی در مردم ایجاد می کند که پلاستیک مضر است ، از مزایای واضح پلاستیک برای جامعه ما چشم پوشی می کند و به ویژه از نظر علمی پشتیبانی نمی شود.


در مورد سیاست هایی که به طور خاص برای ترویج بازیافت پیشرفته انجام می شود ، چطور؟

RB: جنبه مهمی که نیاز به رسیدگی دارد ، مقررات مربوط به مواد زائد است. وقتی مقررات فعلی تدوین شد ، پلاستیک به عنوان زباله در نظر گرفته می شد. آنها سناریویی را تصور نمی کردند که در آن از سطل زباله استفاده شده از پلاستیک ، برای تولید محصولات جدید استفاده شود. بنابراین قطعاً نیاز به تغییرات نظارتی برای اجازه و ترویج این نوع بازیافت وجود خواهد داشت.

همه گیری COVID-19 زندگی همه را تغییر داده است. برخی از راه هایی که پتروشیمی ها به سلامت ما کمک کرده اند چیست؟


RB: تقریباً تمام اقداماتی که برای جلوگیری از سرایت COVID انجام می دهیم توسط پتروشیمی ها امکان پذیر است. ماسک های N95 - مواردی که فاقد پلی پروپیلن هستند را ندارید. لباس های جراحی محافظت از متخصصان پزشکی - ساخته شده از مواد پتروشیمی مانند پلی پروپیلن و پلی استر. PPE ، ماسک ، ضد عفونی کننده دست ، ضد عفونی کننده ها - همه آنها از مواد پتروشیمی ساخته شده اند. به همین دلیل دولت ما برای مبارزه با COVID صنعت ما را زیرساخت اساسی دانست. به همین دلیل ما با دولت تماس گرفته ایم تا تولید را افزایش دهیم. و نمونه های بسیاری از شرکت های عضو AFPM برای افزایش بهتر این محصولات حیاتی در اختیار مصرف کنندگان قرار گرفته و تولید را متمرکز می کنند.



تاریخ ارسال پست: چهار شنبه 19 خرداد 1400 ساعت: 16:24
می پسندم نمی پسندم

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: